معرفی نفسیات

صفحه ۲ به بعد: معرفی نفسیات و چهره باطنی ابن تیمیه و امثالهم را می پردازد و می نویسد: ما نباید فریب بعضی از عبارت او و امثالهم را بخوریم چون اینها دو شخصیتی هستند مثل این عبارت:«.... و مع هٰذا فحب علی واجب و لیس ذلک من خصائصه، بل علینا ان نحبه کما علینا ان نحب.......و ان نحب الانصار»

صفحه ۴ به بعد:

دشمنی ابن تیمیه با خاندان نبوت

یکم: دشمنی ابن تیمیه با خاندان نبوت: بر سه محور بررسی شده:

انکار فضایل مسلّم

محور اول: انکار فضایل مسلّم خاندان نبوت.

۱: ادعای دروغین بر اجماع عدم صدور احادیث در مناقب: مثؒ در مورد حدیث ردّ الشمس می گوید که: هذا الحدیث کذب موضوع. در مورد حدیث: انت ولی فی کل مومن بعدی  می گوید که این حدیث ساختگی است.

۲: تضعیف روایات معتبر فضائل وکتمان نظر ائمه ی حدیث در اعتبار آنها: درباره ی حدیث متواتر می نویسد که «تنازع الناس فی صحته........... اللهم وال من والاه۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ می نویسد که فلا ریب انه کذب. همچنین حدیث مدینة العلم را تضعیف می کند.

۳: محدود بودن احادیث صحیح درفضائل: (الف) ابن تیمیه سعی می کند که باور کنیم که احادیث صحیح در باب فضائل از سه حدیث تجاوز نمی کند. در این مورد ابن تیمیه کلام ابن حزم را تایید میکند؛« والذی صح من فضائل علی فهو قل النبی(ص) انت منی بمنزلة هارون من موسیٰ الا انه لا نبی بعدی... لاعطین الرایة غڈا رجلا یحب اللہ.... لا یحبه الا مومن ولا یبغضه الا منافق..... (ب) حرف خلاف واقعیت و ادعای بیشتر بودن فضایل شیخین: ابن تیمیه می گوید: ان الفضائل الثابتة فی الاحادیث الصحیحة لابی بکر و عمر اکثر و اعظم من الفضائل الثابتة لعلی......

هتاکی و بی حرمتی نسبت به خاندان نبوت

محور دوم: هتاکی و بی حرمتینسبت به خاندان نبوت و تنقیص آنان به ویژه امیر المؤمنین(ع)

  1. گواهی علمای اهل سنت که ابن تیمیه هتاک بود و در حق خاندان نبوت.... تنقیص کرده: ابن حجر عسقلانی می گوید: «و منهم من ینسبه الی النفاق لقوله فی علی ما تقدم» «و کم من مبالغة لتوهین کلام الرافضی ادته احیانا الی تنقیص علی رضی الله عنه....»
  2. کلمات ابن تیمیه که دال بر تنقیص و هتاکی است:ابن حجر عسقلانی از ابن تیمیه نقل می کند که او گفته است: «وقال فی حق علی اخطا فی سبعة عشر شیئا ثم خالف فیها نص الکتاب منها اعتداد المتوفیٰ عنها زوجها اطول الاجلین» بر این مبنیٰ سبیعة اسلمیه وقتی فتویٰ داد پیامبر(ص)  فرمود «کذب ابو السنابل»..... «فلم یظهر فی خلافته دین الاسلام بل وقعت  الفتنة بین اهله»....

تنقیص امیر المؤمنین(ع) اززبان نواصب

محور سوم: تنقیص امیر المؤمنین(ع) اززبان نواصب: اقوال نواصب را بدون هیچگونه نقد نقل می کند که دلیل بر رضایت اوست.

دشمنی ابن تیمیه با شیعیان

دوم: دشمنی ابن تیمیه با شیعیان: قول ابن تیمیه در مورد شیعیان: وقد لا یکون من الرافضة من له نسب صحیح.....

نتیجه: کلماتی که ابن تیمیه در لابلای کتاب های خودش آورده است روشن می شود که او یک مرض ذهنی بنام بغض اهل بیت و شیعیانش داشته که دلیل بر ناصبی بودن اوست فزادهم الله مرضا.

‏31‏/12‏/19